Malmö halvmaraton

Har funderat ett tag nu på att jag vill springa ett halvmaraton och när jag insåg att klarade av att springa 15 km, innan frukost, dagen efter ett intervallpass och dagen efter som jag inte ätit för bra och tiden blev ändå inte dålig bestämde jag mig för att springa Malmös halvmaraton den 10 aug, eftersom jag tom redan var ledig den dagen kändes det ju nästan som om det var ödet. Så nu är jag anmäld till det, även om jag aldrig sprungit så långt i hela mitt liv vet jag att jag kommer ta mig runt men tävlingsmänniskan som jag är kommer jag vilja komma runt på under 2 timmar så därför ska jag träna mer inervallträning och långdistansträning denna månad. Tänker mig att innan den 20 juli ska jag ha testat springa 21 km hemma så jag vet ungefär var jag ligger på. Så sjukt pepp och taggad för detta att jag inte vet vart jag ska ta vägen, men först blir det Wallanderloppet den 10 juli (6 km) och massa andra roliga saker som händer denna månad innan jag tar mig an detta.! Kan ju säga så här om någon sagt till mig i januari att jag skulle springa ett halvmaraton i augusti hade jag skratatt åt dem, springa var ju knappast min favoritsak den tidpunkten men nu är jag typ i Eufori bara för att jag anmält mig! Så imorgon börjar träningen, är fortfarande lite öm sen helgens långpass så ska börja lungt imorgon med en promenad! SJUKT TAGGAD!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0