2013

2013 vilket år! Inte trodde jag att man kan ändras så mycket på ett år och få så mycket kunskap. Under detta år har jag lärt mig stå på händer (ja, jag är väldigt nöjd över detta), sprungit TRE halvmaraton, sprungit över 15 km några gånger till, klarar av att göra armhävningar, plankan i 4 MIN, springa 5 km under 25 minuter och så mycket mer! Om någon hade sagt detta till mig för ett år sedan hade jag knappast trott dem, hallå jag hade inte ens sprungit en mil då och nu är jag upp i TVÅ! Har aldrig varit så lycklig och stolt över mig själv och jag längtar till nästa år när jag bara ska bli bättre, snabbare och springa längre! Frågan jag funderar på varje dag nu förtiden är "Undrar hur långt jag egentligen KAN springa". Nästa år är målet ett helt maraton och det SKA gå. Sa i januari att 2013 skulle vara mitt år men jag trodde aldrig att det verkligen skulle vara MITT år. Mina mål jag hade är slagna för längesen och jag grymt nöjd med mig själv!
Nu är dock svårigheterna att hitta balansen mellan träning, skolan, det sociala livet och maten. I våras hade jag mina "förbud" och åt nyttigheter hela tiden med minimat av fuskmåltider men så vill jag inte ha det. Vill kunna äta vad jag vill när jag vill utan att få dåligt samvete och det funkar bra för det mesta men ibland blir det för mycket av det goda vilket är okej, men vill inte att det ska bli för ofta eller att jag ska få dåligt samvete över det. Balansen är jag ute efter nu och den kommer jag hitta men det kommer ta lite tid.
Att jag står här ungefär 15 kg (har dock inte vägt mig på aslänge vilket är en oerhört skön känsla, tar på hur det känns och hur kläder sitter med mera istället nu) lättare, flera strl mindre, betydligt starkare, friskare, orkar mer, gladare, att kunna säga "jag har sprungit 2 mil" är helt otroligt och detta är ett år som jag aldrig kommer glömma.


Kommentarer
Ciccie

Fan va grym du är!! :D<3

2013-11-30 @ 18:05:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0