Food Factor

Igår när jag försökte sova så fick jag en fantastisk (enligt mig) idé, jag ska ta april månad som en "hälsa-träningsmånad". Jag har läst på om Food Factor utmaningen och känner att jag kommer utgå från deras upplägg men modifiera den lite. Enligt FoodFactor äter man kortfattat; enkelt, riktigt mat (inget halv/hel fabrikat) och inte vita kolhydrater. Om man utgår helt från FoodFactor ska man ha en "vilodag" där man får äta precis vad man vill och man ska inte äta frukt och bär. Dessa två kommer jag göra lite som jag själv vill med, jag har tänkt ta hela april månad till att inte äta något socker alls, inget snacks, inget småätande och ingen alkohol. Tror nog att jag aldrig varit ute socker under en månadstid förut så ska bli kul att utmana mig själv. Och eftersom jag älskar mina smoothie, bär och frukter vill jag inte ge upp dem som mellanmål. Enligt FoodFactor ska man välja ut 3-5 måltider som man sedan endast äter, min plan är köttfärsås, lax, torsk och kyckling. En rätt av varje och sedan bara äta dessa under månaden. Nästa vecka ska jag göra upp ett schema på maten och träningen. Ska träna på som jag gjort senaste veckorna d.v.s morgonlöptur (eller PW) och sen gymmet på eftermiddagen.
På grund av att jag ska göra detta har jag tänkt att jag inte ska vara lika hård mot mig själv dessa två veckor som är kvar till april utan att om jag känner någon dag att jag inte vill träna så kommer jag inte göra det och om jag känner att jag vill gå och köpa godis så går jag och köper godis (men fortfarande i måttliga mängder och INTE varje dag). Ungefär såhär är min plan just nu men ska fila på den och se vart jag landar.
Har valt att göra detta i aprilmånad för att jag vill försöka bli så smal och fit som möjligt innan sommaren kommer, jag skulle kunnat göra detta i maj istället där det är närmre sommaren men eftersom jag vet att jag kommer vilja ha alkohol och glass i maj OCH att det är min FÖDELSEDAG (vill äta kaka!) känner jag att april månad blir perfekt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0