6 dagar

Nu har det gått 6 dagar sen jag kom till Vänersborg igen. I måndags åkte vi hit på kvällen blev det träning och prata lite med dem nya här på elevhemmet även kallt psykhem.
I tisdags blev det att gå till skolan igen, där var det först lite info och våra nya schema innnan vi skulle leka. Det var en ganska rolig men lång dag för vi hade tre timmar mellan vi fick vår info och vi skulle börja leka.
I onsdags började våra lektioner men vi gjorde inte så mycket fick mest betygskriterier och sen lekte vi än en gång fast nu var det på teckenspråken. Efter skolan blev det att jag åkte till Göteborg för att kolla på Sverige - Frankrike. Tyvärr förlorade Sverige men jag hade trevligt ändå.
Torsdagen var vi egentligen lediga men vi hjälpte till att leda lekar som ettorna skulle göra under dagen. Efter det skulle jag åka till vårdcentralen för att ta vaccinet mot livmoderhalscancer och för att kolla mitt finger som fortfarande är uppsvullit. Där fick jag en remiss till röntgen som jag åkte till igår.
Så igår åkte jag och Ida till NÄL kom in till röntgen fort slapp vänta! Det tog några foto och han kopm till mig och sa att mitt finger var brutit. Gissa som jag var förvånad trodde det bara var stukat först men sen eftersom det inte läkt trodde jag det var en spricka men nej det var brutit. Så dem skicka mig till ortopeden som sa att de inte kunde göra något eftersom det hade gått tre och en halv vecka och det är så länge skenan brukar sitta på, och att mitt finger hade läkt av sig själv och rakt. Så dem skicka mig till handterapin så nu har jag fått övningar som jag ska göra varje dag för att få ner svullnaden och få tillbaka rörelsen i mitt finger.
Och idag är det lördag, idag blir det att tvätta lite och sen ikväll blir der Arn med Amanda och Anna!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0