Kristianstad = INKOMPETENT

Kristianstad och deras affärer kan sammanfattas med ett enda ord och det ordet är inkompetent. Förklaringen är följande:


Kom till Kristianstad gick först till Telenot butiken och tog en kölapp som vanligt var det mycket folk och det tar så lång tid för dem där så jag tog kölappen och gick mot specsawer istället. Där skulle jag få en ny lins för min har gått i sönder. Men eftersom jag har fått mina nya linser från Vänersborg (fast naturligtvis i samma butik) så var dem tvungna att ringa till dem först och se om Kristianstad eller Trollhättans butik skulle betala och dem ringde ju inte meddetsamma utan de bara tog nummret och sa att det skulle ringa senare. Det värsta var att det fanns ju inget folk där men men.  Så jag gick därifrån lite sur men det gick ju.


Sen kom jag till Telenor butiken igen det hade kanske flyttats två steg framåt men jag stanna kvar och vänta. När det äntligen var min tur efter lång tid sa jag då att min mobil var i sönder och jag ville att den skulle in på lagning. Jag sa även att jag inte hade något kvitto eller garantin med mig eftersom den har jag blivit av med men sa även att det funka i Göteborg för det kunde hitta den ändå. Men han här kunde inte det men han sa att om jag ringde till kundtjänst kunde det faxa kvittot till butiken men när jag ringer dit tror du då att de kan faxa det NÄ för det måste pappa skriva in en skriftligt brev till dem och säga att de vill ha. Jag blev så sur på den kvinnan att jag la på i mitt i en mening men HALLÅ dem kanske borde informera butikerna om detta(!).


Så sen bestämde jag mig för att åka hem men kom fram till att jag missat bussen med en minut så jag gick in på H&M och köpte en tröja sen gick jag till bankomaten för att ta ut en hundralapp eftersom jag inte visste om jag hade råd att åka hem på rabattkortet men då var ju självklart dem slut på 100 lappar (!) Kan man ha en värre dag? Men som tur var hade jag råd att åka hem iallafall.



Detta var då min "roliga" dag i Kristianstad.


Kommentarer
världensbästaidaerkas.

ååh, vilken underbar dag ! :)

2008-07-01 @ 18:11:22
URL: http://erkas.blogg.se/
The wonderful and beautiful Emma

Stackare! Tycker faktiskt synd om dig! Telenor, Specsavers och så din svenska också! "Telenot", "Skriva en skriftligt brev" XD, nej, livet är inte så lätt alltid... Hoppas dagen blev bäöttre när du kom hem!

2008-07-01 @ 20:56:55
URL: http://coccinellidae.blogg.se/
älskade gudmor

du måste känna dig oerhört lyckad idag, min vän! men då måse morgondagen bli lyckad :-)

2008-07-02 @ 00:02:18
elnasellgren

Sådanna dagar tycker man om:D

2008-07-03 @ 11:23:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0