Snart?

Vad betyder snart egetligen är det om en timme, några år om en-två minuter? Vem vet egentligen?
Man kan ju säga jag kommer snart dit när någon ropar på en då betyder det ju en-två minuter eller kanske lite mer men det handlar ju knappast om år. Sen finns det ju att vi börjar snart skolan och det är ju om en månad men de ju också snart för att vi har ju haft mer än halva sommarlovet redan. Och om några år kan ju var frågan på när jorden kommer försvinna även om det handlar om 100 000 år är de ju ändå snart för att jorden har ju funnits i 6 miljarder år. Eller hur? Alltså betyder snart från flera år till bara några sekunder det beror helt på vad man pratar om tänk att ett enda ord kan betyda så mycket det är inte klokt.
Men så är sanningen.



Kommentarer
Emma, the one and only

Snart går jag i pension... Undrar om man har barnbarn då? Eller barn för den delen... Och snart ska jag gå och lägga mig. Får bara hoppas att det är mer snart än när jag går i pension i alla fall ;)

2008-07-23 @ 00:36:16
URL: http://coccinellidae.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0