Stora Problem

Idag på jobbet kom det en mamma fram till mig och fråga när vi skulle få det varmt i vattnet igen och klaga varför det var så kallt (hon var inte den enda som sa att det var kallt) och det värsta med detta är att vi har 29 grader i vattnet det här fick mig att tänka på hur stora våra problem vi egentligen har här i Sverige för att hur många grader det finns i vattnet eller vad vi ska ha till mat ikväll eller om vi är för lata för att laga mat själv så åker vi och köper. Men tänk på de andra länderna där oroar de sig för om de har rent vatten om det ens har någon mat att ge sig själva och barnen de hade ju aldrig kommit på tanken att köra och köpa mat bara för att man inte orkar laga själv. Nä, jag tycker att vi ska acceptera att vi har det väldigt lätt jämföresle med många andra länder och jag tycker inte att vi ska klaga över små grejer. Vi har det väldigt bra här i Sverige faktiskt.

Ja, och till en annan sak som jag har funderat på. Varför heter Östersjön just Östersjön det är ju ett hav eller hur?
Och vad heter fräknar i singular? Fräken? Hmmm


Kommentarer
Emma, the one and only

Du borde låta mig bada där! Jag nöjer mig med att vattnet har en temperatur av 15+ :P



Är inte vattnet ganska bräckt i Östersjön? Kanske är det därför? Den förtjänar inte att vara ett hav ^^

2008-07-21 @ 07:11:04
URL: http://coccinellidae.blogg.se/
Emma, the one and only

Och en fräk ^^ Nej, jag skulle nog säga en fräken, fast man brukar väl inte nämna dem i singular, eller? Men det heter en muffins va? trots att s:et ger en viss pluralkänsla?

2008-07-21 @ 07:13:00
URL: http://coccinellidae.blogg.se/
Elna Sellgren

var glad för 19grader vi har typ 25/26/27 i rödeby

!!!

2008-07-21 @ 15:02:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0