Hemma igen

Ja. då har jag kommit till Vänersborg igen efter en helg i Eskilstuna. Det var otroligt roligt att vara bland döva och hörselskadade men det är första gången jag känner mig utanför bara för jag hör, men dem var snälla ändå. 
Vi hade föreläsningar, första hjälpen, lekar och planera lägrena vi ska jobba på i sommar. Som sagt en väldigt rolig och nyttig helg för min del. 
Ska bara skriva om mitt, Jonas och Johannas samtal i går kväll.
Jonas: Men var kommer du ifrån då?
Jag: Hör du inte det?
Jonas: Nej, jag är så dålig på dialekter.
Jag: Men gissa då?
Jonas: Stockholm kanske.
Jag: Haha knappast.
Johanna: Dialekter är svåra att höra man hör ju bara om någon är från Skåne typ.
Jag: Ehhh jag är från Skåne.
Dem: Ojj, det hörs inte! 

Hahaha det var lite roligt ändå!



Kommentarer
Irene Larsson

Har du inte glömt något????????????? Vi skulle kanske vilja veta att du har kommit hem säkert. Det där med dialekten kanske när du kommer till Arboga i sommar hör dom att du är från Skåne

2009-05-10 @ 21:31:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0