Saknad

En dag kvar på jobbet i sommar vilket är en kväll vilket i sin tur betyder att jag nu sagt hej då till dem flesta sommarjobb kompisarna man skaffat sig under sommaren. Många hade samma sak att säga "Vi måste bli vänner på facebook" "Ohh, kommer ju sakna dig och detta" "Vi måste höras". En gång i tiden hade jag samma känslor, jag börja gråta efter ett läger när jag var 12 år för jag tyckte att jag hade blivit så bra vän med en där (efter 5 dagar tillsammans) nu förstår jag det inte riktigt. Visst jag har blivit vän på facebook med många från jobbet och visst det var inte bara dem som skicka till mig utan jag skicka till vissa också, men varför? Det är inte så att vi kommer höras och prata. De gånger vi antagligen kommer prata igen är kanske nästa sommar om vi jobbar tillsammans igen. Jag känner att jag vuxit ifrån detta att bli vän med alla och sen säga "jag kommer sakna dig" för om sanningen ska fram kommer jag nog inte sakna någon från jobbet. Visst väldigt många var oerhört roliga och lätta att prata med men jag har mitt liv just nu i Skövde där jag har många av mina riktiga vänner sedan är mina andra vänner lite utspridda men det här med att träffa nya människor och sen säga hej då till dem, det är inte lika svårt som det en gång varit - på gott och ont. Jag har haft ett bra sommarjobb må jag säga som sagt har jobbat med väldigt roliga och O-roliga personer men allt som allt har jag faktiskt haft kul. Annars har sommarlovet inte innehållt så mycket förutom en tur till London och Tyskland. Klädesbutiker har skriket med sin frånvaro vilket har vart lika bra de då min plånbok har skrikit efter pengar med. Men allt som allt har jag haft en väldigt luuuugn och skön sommar där jag mest inte gjort mycket, vilket har varit otroligt skönt efter att mitt liv varit i full fart sen jag flytta till USA (två år sen) så några månader hemma gjorde mig allt gott. Några promenader i skogen, husmorsgöra och jobb har det bestått av och någon fest som man kan räkna på min ena hand. Men nu är jag utvilad och är extremt taggad inför hösten MIN lägenhet, handla mat själv, äta MIN mat, MIN balkong, klädbutiker 5 minuter från MITT hem och självklart MINA kära vänner som jag har saknat oerhört denna sommar.
Som sagt sista jobbkvällen är på tors sen är det bara en helg kvar innan jag äntligen tar mitt pick och pack upp till Skövde. Onsdagen blir det spendera-pengar-dag i Kristianstad (får ju äntligen min juli lön då ACK som jag väntat.
Såg att detta inlägget blev mer en roman eller något annat men så blir det när man inte skriver så ofta.
Bjuder på en gammal bild


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0