Får man säga att man vart duktig?

Idag vakna jag tidigt - halv 9! Steg upp ur sängen 9 och gick ner och åt frukost. Efter frukosten fixa jag tvätten innan jag tog bilen till Stenshuvud där Anna vänta på mig då vi skulle bestiga detta "berg" idag. Efter att vi bestigit berget gick vi ner till stranden och kände på vattnet måste säga att jag trodde det skulle vara kallare men varmt var det ju knappast. Efter Stenshuvud körde jag hem till farmor & farfar där lunchen väntade blev biffar med potatis och sås - himla gott och trevligt sällskap. Men ingen rast ingen vila då jag visste att jag hade saker att göra. Så efter lunchen fick jag köra till gårdsbutiken som ligger en liten bit hemifrån och köpa ägg innan jag körde hem och börja fixa med saker. För denna eftermiddag har jag tänt fyr i pannan för första gången i mitt liv och det brinner än (!), hängt upp ännu mer tvätt, fixat med lite annat hemma, bakat tårta till brodern min som fyller år imorgon och självklart ville han ha den jobbigaste tårtan att göra och kört och lämnat lite saker till pappa. Måste säga att jag är lite stolt över mig ändå.
Ikväll blir det att cykla ner till byn där handbollslag möter fotbollslag i fotboll. Synd bara att det är OS år för annars hade Kim Andersson också vart med och spela men man kan ju inte få allt.
Stenshuvud i vintras - lite finare idag men hade inte kameran med mig.
Pappa, jag och brodern min när dem hälsa på mig i USA.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0